Het doel van deze bezoeken is om de leerling een kans te bieden langs te gaan bij een bijzondere plek waar die normaal gesproken niet snel zou komen. Op deze manier kan de leerling in aanraking komen met musea, de opera, het conservatorium of het ballet, zelfs als die dat normaal gesproken niet snel had kunnen proberen.
“Wauw Juf, dit ziet er erg luxe uit, dit is voor rijke mensen” – Een leerling tijdens een cultuurbezoek aan het Concertgebouw in Amsterdam
Voorbereiding
- De JINC-coördinator van jouw school heeft een overzicht met alle JINC-projecten op jouw school. Hierin kan je ruim van tevoren zien wanneer en naar welke locatie jullie op stap gaan. Ongeveer twee weken voor jullie bezoek ontvang je een mail van JINC met bijzonderheden en of er aansluitend lesmateriaal beschikbaar is.
- Regel genoeg begeleiders
- Zorg dat vervoer geregeld is.
- Bekijk of er aansluitend lesmateriaal is. Niet elke culturele instelling biedt dit aan, maar als het er is kan het helpen met het voorbereiden van de leerlingen op hun bezoek.
Na afloop
- Vul de evaluatie voor leerkrachten in. Deze vind je via de link in de mail.
- Laat de evaluatie voor leerlingen invullen. Deze vind je in de bijlage van de mail. Je kan de formulieren uitprinten, laten invullen, inscannen en dan per mail of eventueel per post naar ons toesturen.