Ons motto is niet voor niets ‘Iedereen groeit met JINC’. Concreet: kinderen worden sterker van onze projecten. Maar dat geldt ook voor de vrijwilligers die hun tijd en energie inzetten. En voor de bedrijven die met geld en mankracht over de brug komen. Win, win, win, noemen we dat.

Wat JINC bedrijven te bieden heeft:

Je kunt helpen bij het oplossen van een maatschappelijk probleem

JINC werkt hard aan een Nederland waarin je postcode niet je toekomstperspectief bepaalt. Dat is broodnodig, want de trieste realiteit is dat jongeren uit wijken met sociaaleconomische achterstand veel minder kans hebben op een goede loopbaan dan leeftijdsgenoten uit ‘betere’ buurten. Niet omdat het ze ontbreekt aan talent of ambitie, maar omdat ze last hebben van de gevolgen van armoede. Wie partner wordt van JINC helpt dat onrecht te bestrijden.

We helpen bij de invulling van mvo-beleid

Als je onze partner wordt, help je  jongeren aan een betere kans op de arbeidsmarkt. Dit raakt aan de kern van de meeste bedrijven. Het gaat hier immers om het personeel van de toekomst. Elke onderneming kan daarbij meedoen: we hebben een breed scala aan projecten, er is voor ieder wat wils.

Ook in praktisch opzicht is een partnerschap met JINC aantrekkelijk. We nemen namelijk alle organisatorische rompslomp op ons. Zo onderhouden we het contact met scholen, briefen we de personeelsleden die als vrijwilliger meedoen en plannen we de projecten in. We zorgen er bovendien voor dat de samenwerking intern breed worden gedragen; we geven bijvoorbeeld presentaties en verstrekken materiaal waarmee we zichtbaar zijn op intranet.

We zorgen voor betrokken medewerkers

Onze projecten bieden medewerkers de kans zich te ontwikkelen en iets te doen wat betekenisvol is. Dat is goed voor hen én voor je bedrijf. Want wie een sociale, duurzame werkgever heeft, zo toonde onderzoek van de 1% Club aan, is positiever, loyaler en productiever. Plus – ook niet onbelangrijk – blijer en tevredener.

Deze factor moet niet worden onderschat, geloven wij. Uit datzelfde onderzoek bleek namelijk dat voor 50% van de ‘millennials’, een belangrijke groep potentiële werknemers, het MVO-beleid medebepalend is bij de keuze voor een bedrijf.

We dragen bij aan de tevredenheid van klanten

Consumenten vinden het steeds belangrijker dat bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. MVO kan daardoor invloed hebben op waar mensen hun geld uitgeven.

Het is in dit licht van belang om de buitenwereld goed in te lichten over MVO-initiatieven. JINC helpt daarbij. In de eerste plaats zetten we onze partners regelmatig in het zonnetje, onder meer op onze social media, de website en in het jaarverslag. Daarnaast hebben we een speciale toolbox gemaakt voor bedrijven; als partner kun je die inzetten voor je externe communicatie.

We maken jongeren enthousiast voor jouw sector

Als je je deuren openstelt voor een Bliksemstage, trainingen geeft of als coach aan de slag gaat, krijg je de kans om jongeren te laten zien hoe bijzonder jouw sector is. Voor sommige bedrijven is dat een leuke bijkomstigheid, voor anderen een belangrijke reden om mee te doen. Er zijn immers bedrijfstakken die zuchten onder een personeelstekort, en die hebben er veel bij te winnen als ze toekomstige werknemers kunnen bereiken.

Voor de jongeren zelf is dit overigens ook goed. Een veel te hoog aantal vmbo’ers kiest namelijk voor een opleiding waar weinig werk in is. Dat leidt tot een mismatch op de arbeidsmarkt en hoge jeugdwerkloosheid.

860
partners maken als partner het werk van JINC mogelijk
4.625
professionals uit het bedrijfsleven zetten zich in 2022 als vrijwilliger in
78.074
kinderen werden in 2022 bereikt door de samenwerking van partners met JINC

Mankracht en financiële middelen

JINC heeft op dit moment 860 partners. Deze bedrijven zijn de ruggengraat van onze organisatie. Partners stellen niet alleen mankracht beschikbaar, maar zorgen ook voor het grootste deel van onze inkomsten.

Ik vond het geven van een sollicitatietraining één van de meest inspirerende ervaringen van de afgelopen jaren. Ik wens veel mensen zo’n ervaring toe.

Cees de Boer, lid Raad van Bestuur Deloitte Tweet this

In ruil daarvoor zetten wij hen graag in de spotlights. We noemen ze op social media, de website en op momenten dat de media aandacht besteedt aan JINC – iets wat regelmatig gebeurt.

Ben je geïnteresseerd om met je bedrijf mee te doen? Dan praten we graag over het vormgeven van een partnerschap dat past bij jou en ons!

Wil je praten over samenwerkingsmogelijkheden als bedrijf?

Vul nu je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Of neem direct contact op: