Minimale en maximale leerroute

Mijn JINC – docent – Bliksemstage groep 8

Het lesmateriaal bestaat uit een aantal opdrachten die leerlingen voorbereiden én laten reflecteren op de Bliksemstage.

Niet alle scholen hebben genoeg tijd om het volledige programma te doorlopen. Daarom hebben we een maximale en een minimale leerroute ontwikkeld.

De eerste biedt de meest gedegen voorbereiding, waardoor de Bliksemstage meer impact heeft op de leerlingen. Vanuit JINC raden we daarom de maximale leerroute aan. Maar als dit niet mogelijk is, dan is de tweede een alternatief.

Bliksemstage 1

  • Maximale leerroute

    Les 1

    • Opdracht 1 – Beroepentest
    • Opdracht 2 – De uitslag

    Les 2

    • Opdracht 3 – Voorbereiden op de Bliksemstage

    Les 3

    • Opdracht 4 – Reflecteren op de Bliksemstage
    • Opdracht 5 – Bedankje maken
    • Opdracht 6 – Interview (huiswerkopdracht)

  • Minimale leerroute

    Volg de minimale leerroute als je minder tijd hebt. Je kunt meerdere opdrachten in één les doen. Per opdracht staat een inschatting van de tijdsduur.

    Les 2

    • Opdracht 3 – Voorbereiden op de Bliksemstage

    Les 3

    • Opdracht 4 – Reflecteren op de Bliksemstage
    • Opdracht 5 – Bedankje maken

Bekijk de lessen bij Bliksemstage 1.

Bliksemstage 2

  • Maximale leerroute

    Les 1

    • Opdracht 1 – Onderzoek een beroep

    Les 2

    • Opdracht 2 – Voorbereiden op de Bliksemstage

    Les 3

    • Opdracht 3 – Reflecteren op de Bliksemstage
    • Opdracht 4 – Bedankje maken

  • Minimale leerroute

    Volg de minimale leerroute als je minder tijd hebt. Je kunt meerdere opdrachten in één les doen. Per opdracht staat een inschatting van de tijdsduur.

    Les 2

    • Opdracht 2 – Voorbereiden op de Bliksemstage

    Les 3

    • Opdracht 3 – Reflecteren op de Bliksemstage
    • Opdracht 4 – Bedankje maken

Bekijk de lessen bij Bliksemstage 2.

Bekijk ook de andere pagina’s over dit project