Bij Nationale-Nederlanden vinden we dat we ook een verantwoordelijkheid hebben ten opzichte van de samenleving. Daarom werken we samen met non-profit partijen. Kijk, wij weten veel van zaken als financiële educatie, zelfredzaamheid en de arbeidsmarkt, maar hebben minder verstand van hoe je scholieren bereikt. En dan komt JINC in beeld. Ik vind het mooi dat we onze expertise uitdragen, door samen te werken met de juiste partner, zonder dat we er een hele organisatie voor hoeven op te tuigen.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is trouwens tweerichtingsverkeer, heb ik gemerkt. Millennials willen bijvoorbeeld echt graag werken bij een bedrijf dat aan meer dan winst denkt. Tijdens sollicitatiegesprekken vragen zij vaak door over wat we doen. MVO is dus ook belangrijk voor het binnenhalen van talent, misschien nog wel meer dan de leaseauto.

Het is bovendien goed voor de moraal. Collega’s die voor het eerst een sollicitatietraining geven vinden dat vaak heel spannend, en na afloop zijn ze trots en blij. Het geeft ze een gevoel van ‘fijn dat ik dit met mijn bedrijf kan doen’. Ze delen het bovendien graag en daardoor spreidt het zich als een olievlek uit. Niet dat we het daarom doen; het gaat om de jongeren. Maar tevreden, betrokken collega’s zijn een mooie bijkomstigheid.”