Als het goed is, weten je leerlingen aan het einde van deze eerste les:
- Wat hun hulpvraag is, oftewel waar de coach hen bij kan helpen.
- Op wat voor manier een coach hen het best kan motiveren.
Ook hebben de leerlingen dan de beroepentest uit het werkboek gemaakt.
Zo doe je dat!
- Gebruik de opdrachten uit het werkboek en ga in gesprek met de leerlingen over hun toekomstbeeld en hun eigen netwerk.
- Zorg dat ze de opdrachten hebben ingevuld in het werkboek ter voorbereiding op de bijeenkomst: opdracht 1.a, 1.b en 1.c.
- Maak afspraken over gedragsregels tijdens het bezoek: geen mobieltjes/kauwgom, actief meedoen etc.
- Vertel de leerlingen dat ze een spel gaan spelen met de coaches tijdens de gesprekken, zodat ze daarop zijn voorbereid.
Tijdsduur in de les
30-40 minuten
Loopbaancompetenties
- Motievenreflectie
- Kwaliteitenreflectie
- Netwerken
Klik hier om verder te lezen over les 2.