Opdracht 3 - Reflecteren op de Bliksemstage

Inhoud en doel

Opdracht 3 is een reflectieopdracht waarbij de leerlingen terugblikken op hun tweede Bliksemstage van dit schooljaar en een vragenlijst invullen over wat ze hebben gezien en gedaan. Ook wordt aan de leerlingen gevraagd om de beroepen die ze hebben gezien te linken aan het profiel dat ze op school kunnen kiezen.

Dit helpt de leerlingen verder ontdekken welke richting ze aanspreekt. Gebruik het resultaat van deze opdracht ook in het LOB-gesprek.

Tijdsduur

  • 30 minuten

Benodigdheden

Bekijk opdracht 3 voor leerlingen. De opdracht is digitaal invulbaar en het is mogelijk om te printen.

Loopbaancompetenties

Competentie: Kwaliteitenreflectie

  • Wie ben ik? Wat kan ik al en waar wil ik nog beter in worden?

Competentie: Werkexploratie

  • Wat voor werk past bij mij? Welk soort werk wil ik? Welke vaardigheden en kennis heb ik voor dat werk nodig? Waar vind ik werk?

Competentie: Loopbaansturing

  • Wat wil ik (uiteindelijk) worden en hoe bereik ik dat? Welke keuzes kan ik maken en wat zijn de gevolgen van deze keuzes?

Opdracht 3

Klik hier om Adobe Acrobat Reader gratis te downloaden, zodat je dit werkblad op de computer kunt bewerken en opslaan.

Opdracht 4 - Plan je leerroute

Inhoud en doel

In opdracht 5 blikken de leerlingen terug op wat ze tijdens de Bliksemstage(s) hebben geleerd en vullen ze de leerroutekaart van JINC in. Dit helpt inzichtelijk te maken welke opleidingen leerlingen moeten volgen om een bepaald beroep te kunnen doen.

Deze opdracht past bij een les over vervolgopleidingen en is een goede manier om de Bliksemstages van dit jaar mee af te ronden. Gebruik het resultaat van deze opdracht ook in het LOB-gesprek.

Tijdsduur

  • 30 minuten

Benodigdheden

Bekijk opdracht 4 voor leerlingen. De opdracht is digitaal invulbaar en het is mogelijk om te printen.

Loopbaancompetenties

Competentie: Werkexploratie

  • Wat voor werk past bij mij? Welk soort werk wil ik? Welke vaardigheden en kennis heb ik voor dat werk nodig? Waar vind ik werk?

Competentie: Motievenreflectie

  • Wat wil ik en waarom wil ik dat? Wat drijft mij?

Competentie: Loopbaansturing

  • Wat wil ik (uiteindelijk) worden en hoe bereik ik dat? Welke keuzes kan ik maken en wat zijn de gevolgen van deze keuzes?

Competentie: Kwaliteitenreflectie

  • Wie ben ik? Wat kan ik al en waar wil ik nog beter in worden?

Opdracht 4

Klik hier om Adobe Acrobat Reader gratis te downloaden, zodat je dit werkblad op de computer kunt bewerken en opslaan.