De leerlingen hebben van jou als docent uitleg nodig om de opdrachten uit te voeren. Omdat het gaat om voorbereiding en reflectie is het wenselijk om voor én na een Bliksemstage een les te geven. Overigens kunnen de opdrachten ook als tool worden gebruikt tijdens LOB-gesprekken met ouders en de mentor.

Leerroutes

Niet alle scholen hebben genoeg tijd om het volledige programma te doorlopen. Daarom hebben we een maximale en een minimale leerroute ontwikkeld. Uiteraard heeft de eerste de meeste impact, en vanuit JINC raden we die aan. Maar als dit niet mogelijk is, dan biedt de tweede een alternatief.

Maximale leerroute

Volg de maximale leerroute voor het beste leerresultaat en laat je leerlingen alle opdrachten uitvoeren. Je kunt er voor kiezen om een aantal opdrachten als huiswerk mee te geven.

Les 1: voorbereiding

  • Opdracht 1 – Interview je ouders of verzorgers
  • Opdracht 2 – Voorbereiden op de Bliksemstage

Les 2: reflectie

  • Opdracht 3 – Reflecteren op de Bliksemstage
  • Opdracht 4 – Plan je leerroute

Minimale leerroute

Volg de minimale leerroute als je minder tijd hebt. Je kunt meerdere opdrachten in één les doen. Per opdracht staat een inschatting van de tijdsduur.

Les 1: voorbereiding

  • Opdracht 2 – Voorbereiden op de Bliksemstage

Les 2: reflectie

  • Opdracht 3 – Reflectie op de Bliksemstage
  • Opdracht 4 – Plan je leerroute

Lees hier alles over les 1.